Assalamualaikum........

Masih lagi cerita pasal gladioli yg sedang mekar. Klu entry kat bawah hanya nampak kaler kuning kehijauan saja, tapi bila kembang sepenuhnya, ada kaler purple pula. Disebabkan ada 2 pokok yg berbunga tapi tak kembang serentak, jadi dlm entry ni, akan ada gambar untuk 3 hari berturut2 untuk menunjukkan bunga yg berkembang untuk setiap pokok. Excited sgt smpi byk sgt gmbr yg telah diambil :)

13 July, satu pokok masih kuncup bunganya tp dh nmpk kaler purple dihujung kelopak. Yg sedang berkembang pula ada jalur purple di bhgn dalam dan hujung kelopak.




14 July, hari ni bunga yg belum kembang semalam dah kembang. Bentuk kelopak bunga sedikit berbeza dgn yg satu lagi. Warna purple pun lebih byk dan terang.




15 July, perbezaan pada bentuk, size dan warna bunga nampak ketara. Satu pokok mempunyai kaler purple lebih banyak dan lebih pekat pada kelopaknya. Satu pokok lagi kuntumnya lebih besar dan lebih byk kedut2.





© 2010 - 2013 rinimemories - All Rights Reserved.
Labels: , | edit post
Reactions: 
9 Responses
  1. smRose Says:

    canteknya......


  2. Memang cantik, gladioli saya setiap kali berbunga tak dapat snap gambar ada je masalah.


  3. NarsHiFa Says:

    Wahh...sgt sweet :-)


  4. @na Says:

    cantik, tahniah..sy masih tk berkesempatan tanam gladioli lg...


  5. Rini Says:

    terima kasih smRose & narshifa. cantik ciptaan Allah :)

    sri kota, sy ambik gmbr punya la byk sbb takut gmbr x jd. x reti nak ambik gmbr cantik :)

    @na, kena tanam cepat2 dan rasa mcm mana terujanya bila pokok berbunga:)



  6. Rini Says:

    k. nor,

    mmg terpaku tgk kecantikan bunga ni tp sayang tak tahan lama.


  7. macam mana boleh minat bercucuk tanam?


  8. Rini Says:

    mcm mana boleh minat?? susah nak jawab tu. sbb minat dan suka tumbuhan la kot ;)


Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...