Assalamualaikum...


hujung minggu je la baru ada masa nak belek2 pokok sekitar rumah. klu weekday tu mmg tak sempat la. pegi pagi balik senja je hari2. perkembangan pokok sayuran sgt lambat. tak cukup baja dan kasih sayang kot. hehehe...... bkn apa, baja dh habis, nak beli asik tak sempat je. tayang pokok lain la plak. antara gmbr yg sempat diambil selepas sembuh dari sakit kepala yg kronik semalam :P ada juga yg dh ambik lama tp masih relevan lagi sbb pokok tu masih sihat dan segar. aku mmg suka ambik gmbr2 pokok ni. mungkin sbb aku suka kaler hijau. tenang dan damai je.........


pokok selasih. baru tahu pokok ni pokok selasih. sian......slalu mak aku guna wat masak kuning.

pokok rosemary. hasil tuaian keratan batang dari pokok induk. senang je nak hidup rupanya.

teka teki - berbulu tp bukan ulat bulu, apakah saya? :D

cantik betul bunga kasturi ni. bau pun harum jee....

pokok bawang tanam dari bawang yg dh tumbuh yg dibeli kat tesco dgn harga rm 0.02. dapat 4 pasu kecik. berbaloi-baloi...

lambatnya nak tunggu merah.

eh....ayam pun ada. ayam jiran tumpang bertelur dan mengeram kat bawah pokok terung. sebenarnya aku suka tgk anak ayam tu ;)

pegaga dan aloe vera berkongsi pasu

ulam raja.

anak pokok labu.

limau kasturi 3 serangkai.


© 2010 - 2012 rinimemories - All Rights Reserved.
Labels: | edit post
2 Responses
  1. memang macam tu.., kerja dan kebun sama kuat merengek minta perhatian!


  2. Rini Says:

    ye la, rasa mcm tak cukup je 24/7. tu blm tambah dengan part time study lg. pening pale ;)


Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...