apa new worldnya? mesti la dunia blog. mcm2 benda baru aku blajar bila memasuki dunia blog ni. dulu rajin silent reader je. cari resepi, baca news pasal dunia artis. nak2 lagi artis2 korea sana. i likeee....skang ni, aku jadi sibuk lak bila ada blog sendiri. dah tak sempat dah nak jengah2 blog yg biasa aku lawat tu. tunggu la blog aku stabil dulu. ni pun masih bertukang lagi ni.

smlm ada cite pasal bingung mcm mana nak joint geng blogger....mlm tu jugak lady ell buatkan entri mcm mana nak joint. tgk kat sini. siap kata khusus buat aku tu. hihihi...sonang jo rupo eh. puas lah clik sana clik sini, pusing2 smpi biji mata pun pusing asik ngadap pc je. langsung tak terpikir nak clik ikon facebook blh atas tu ;) mekasih byk la ye lady gaga. eh....silap, lady ell. hiksss.....orang kata klu malu bertanya sesat jln. nasib baik tanya, klu tak, smpi kesudah tak reti2 nak msk. kwn2 yg blm joint, meh la joint. best kat sana.

baru je joint, dah dpt ramai kwn. friendly derang ni. hehehe....tp bg newbie mcm aku, itu yg aku nak. aku rasa kedatangan aku kat komuniti blogger tu dialu-alukan. jadi aku pun rasa sonok dan rasa bersemangat nak berblog lebih aktif. skang ni, dah start kwn2 blog dtg visit blog aku, follower pun dah bertambah sket2. dari sorang follower setia aku, en. calipso tu, skang dah de 10. ok la tu kan. ada improvement, kata omputih.

sebenarnya, blog en. calipso ni byk menolong aku setup blog ni. mcm2 note yg dia bg. dari tak tahu langsung, skang blh la sket2 klu nak tlg2 kwn. jasa anda amat dihargai en. calipso. suka plak aku nama dia. kat forum cari lg best, kupia. hihihi........tp sayang, blog yg slalu jadi rujukan aku tu tetiba kena suspend. tak tahulah kenapa. katanya, mungkin ada org report. tp knp nak report? sedangkan blog tu blh menolong ramai org yg mcm aku ni ha. mcm2 hal. nasib baik dia ada back-up blog.

kat forum cari pun ramai kwn yg dah berblog lama sudi menjawap pertanyaan org yg baru nak berjinak2 dgn dunia per'blog'kan ni. pelik lak bunyinya, per'blog'kan. belasah je lah. kdg2 org dah explain beberapa kali pun, ttp tak paham. hahaha...otak dah karat. tp aku respek la otai2 ni. derang tak kedekut ilmu.

tp aku heran la, mcm mana otai2 blog blh buat entry sehari tu lebih dr sekali. ada je idea derang. aku nak tulis sehari satu entry pun payah. terkebil2 mata tgk cicak buat larian pecut 100m kat dinding pun tetap tak dtg idea. tp cuba tgk blog en. ben tu (bila la dia nak dtg jelajah blog aku ni), sehari lebih dari 5 entri rasanya. komitmen kena tinggi ni. tak pe rini, pelan2 kayuh, fighting!!!!!!!!

akhir kalam, time kasih buat korang yg sudi menerima kehadiran aku kat dunia baru ni. tima kasih sudi follow blog yg tak bape nak siap ni. aku terharu.....sob..sob....
Labels: | edit post
8 Responses
  1. ~ Lady ell ~ Says:

    alahai..terharu ell kak..ell panggil kak lh ya sbb ell tengok profile umo 33 kan..ell muda sket je dr akak..hihihi..

    mmg bagus tindakan membuat backup blog tu..ell pun ada backup tp guna WP..:)


  2. Rini Says:

    hahaha....panggil apa pun tak kisah.


  3. kisahremaja Says:

    rasanya bile ade minat.... sure ia akan lebih memudahkan....


  4. selamat datang ke dunia blogging..... kongsikan idea , pengalaman dan gambar menarik pasti banyak entry u boleh buat setiap hari.... ;-)


  5. Aidi-Safuan Says:

    wah.. nanti da jadik famous, jangan lupa diri tau. :p


  6. kisahsensasi Says:

    actually layout blog nie memang menarik.....good job....


  7. Azah Rahaman Says:

    hiks.. slamat dtg ke GB =)


  8. Rini Says:

    Kisah remaja - ye, klu minat sume blh jalan.
    hazman - thanks for the tip.
    aidi safuan - isshhh...tah bila nak famous tu.
    kisah sensasi - thanks. bersekang mata nak bertukang blog ni ;)
    Aiza - thanks. salu2 la jengok sini ye.

    ha kan...jwp sekali gus je. hikksss....


Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...