Assalamualaikum........

Dh hampir seminggu, cerita pasal trip ni masih blm update. Netbook baru amik hari jumaat. Mula2 kata masalah dgn window smpi nk kena reformat. Rupa2nya hard disk yg bermasaalah. Nasib baik sume fail blh backup.

Cerita pasal trip ni, tiket dh beli bln March lagi. Masa tu ada promotion dpt la harga murah sket dlm RM 666 sorang. Ni harga tiket je. Dh tambah mcm2, mahal jugak jadinya :p Yg ikut trip ni adalah 2 org adik aku dan anak buah sorang.

Flight kami pd jam 8am dan dijangka smpi 3.20pm waktu Korea. Jam Korea cepat sejam dari Msia. Tempoh penerbangan lebih kurang 6 jam. Ramai juga org kita yg sama flight dgn aku. Agaknya cuti sekolah, so sume pun pergi holiday dgn family.

Jam 3.30pm kami sampi di Incheon airport. Turun flight terus pergi naik train transfer ke tmpt immigration dan baggage claim. Kami yg first time datang ni sebenarnya mengikut je ke mana org lain pergi :D Gmbr kat airport pun tak de sbb terkejar2 je mcm org lain. Hahahaaaa....

Proses kat immigration cepat je. Pastu pergi amik bag dan jalan kuar sambil cari 7eleven. Dh jumpa 7eleven, beli T-money dan susu pisang yg sgt femes tu. Kat sini mmg klakar campur konpius sbb masalah bahasa :D Caisher tu blh la cakap BI sikit2 tp susahnya nak paham sebab bunyi Korea masih pekat. Umpama cakap antara ayam dan itik. Yg pahamnya bila sebut T-money, topup, tunjuk 4 jari, pastu bagi susu pisang. Bila dh kira2 tu, dia tunjuk total duit nak kena bayar kat mesin dia. Hahaahaaa.....Pengalaman yg sgt cute.

Dh selesai semua urusan, keluar cari 7eleven

Tempat sewa telephone dan wifi

Susu pisang. Sedap ke? Sedap tp bg aku bau vanilla dia kuat sgt

Dh dapat 2 benda tu, kami pun pergi kat tmpt tunggu bas. Keluar je dari pintu airport tu, nah ko, angin dingin menerpa muka. Cepat2 pakai baju sejuk. Autumn pun dh sejuk, mcm mn la agaknya klu winter kan.

Dh jumpa bas no. 6015, cakap dgn ajusshi tu Namdaemun Market, dia pun ckp ok2 je. Hahahaaaa.....Sungguh terbatas percakapan kita kat sini. Dh simpan bag, naik bas bayar 10k won sorang kt driver. Sblm bas jalan, driver ahjusshi check smpi belakang bas sape yg tak pakai tali pinggang. Kita ni yg mmg tak de tali pinggang dalam bas, mmg tak terpikir pun nak pakai masa dh duduk tu. Klu ahjusshi tu tak cakap, mmg tak pakai la gamaknya. Bertolak dr airport lebih kurang 4.45pm.

Lebih kurang sejam perjalanan, smpi di Namdaemun Market. Ikut la map yg ada kat web Namdaemun Guest House tu tp apasal tak jumpa2 nih. Hahahaaaa.....Aku mmg fail baca map. Hari dh makin gelap. Time autumn ni, 5.30pm dah gelap dh. Dh penat berjalan, melintas jalan dan mendaki jalan, akhirnya sampai juga ke GH dalam jam 6.30pm gituh. Alhamdulillah...........Punya la lama padahal dekat je. GH ni tak nmpk dr jalan besar sbb letaknya kat belah2 belakang. Dh masuk lorong jalan kecik baru nmpk. Pastu mendaki plak tu.

After taking off, You need to find Hoehyeon Station.
And Crossing the road, You can see the Hotel REX building.
      Distance from Bus stop, it is 400m.
Considering slope, luggage.. it takes about 10~20min.

Simple sgt kan

Dh sampai.....Hari dh gelap. Nmpk tak mendaki tu. Rasa mcm nk merangkak pun iye :)

Kiranya sehari suntuk jugaklah masa diambil start dari naik flight smpi ke GH. So, lenkali baik amik flight yg tgh malam punya. Blh smpi kat Korea waktu pagi. Klu mcm aku ni, dh buang masa sehari hanya tuk perjalan pergi saja. Pape pun, akhirnya dapat jugak aku menjejakkan kaki di bumi Korea dgn selamat. Eh...rindu plak rasanya dgn Korea.

Dh check-in, masuk bilik terus tergolek. Tidak la aku nak amik gmbr mcm mn rupa bilik tu. Blh tgk kat web GH ni. Blh tgk kat sini. Sama je rupanya. Bilik kemas, toilet bersih, free wifi dan b/fast, ada mesin basuh dan dryer. Blh sewa wifi dgn rate 4000/day. Owner pun friendly. Lps mandi dan segala macam, kami keluar cari nasi. Laparrrrrrrr........Destinasi kami adalah Myeongdong.

Pemandangan dr GH nak turun ke jalan besar

Cantik sgt

Sdg cari jalan ke Myeondong. Tak jumpa2 last2 naik subway padahal dekat je :D

Shinsegae mall

Menara Namsan dari kejauhan

Peminat Runningman mesti kenal ni :)

Cantik. Tak sampi niat nk masuk mall ni padahal hari2 lalu

Apa benda tah kat tepi jalan. Sbb hari dh gelap, tak sure apa benda nih

Sbb kami smpi hari dh gelap, so sume gmbr pun gelap belaka. Hahahaaa......Aku pun tak terpikir nak tukar setting tuk malam. Gmbr2 ni pun aku tak de nk edit2 bg terang. Asal nampak sudah la ye :p

© 2010 - 2015 rinimemories - All Rights Reserved.
Labels: , , | edit post
0 Responses

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...