Assalamualaikum..................

lobak putih dlm entry kat bawah dah dituai. ini lah hasilnya. alhamdulillah.............. first time tanam dan rasa lobak putih yg fresh baru tuai. dan first time jugak masak lobak putih. sblm ni buat kimchi je. x pernah masak. sedap rupanya bila buat sup, mungkin juga sebab lobak segar baru cabut.




resepi biasa2 saja. tumis bawang merah, bawang putih dan halia. klu nak ada rasa pedas2 sket, letak la cili api 2-3 biji. bila dah bau harum, masukkan ayam yg dipotong kecil dan air ikut suka nak kuah banyak mana. bila ayam dah masak, masuk lobak putih. perasakan dengan garam dan lada sulah. bila lobak dah empuk, tabur daun sup. siappppp.................


tanam dalam pasu je. dapat la sekali masak.



© 2010 - 2012 rinimemories - All Rights Reserved.
Labels: , , , | edit post
Reactions: 
2 Responses
  1. baity's Says:

    Bila nk ajak dtg mkn lobak...lama tunggu wei


  2. Rini Jy Says:

    haha.....ko la asik pi berkawad dan menembak je. dh selamat dah pun. tunggu den tanam baru dulu baru blh makan :P


Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...