assalamualaikum...........

sedang aku belek2 gmbr trip ke langkawi tempoh hari, ada gmbr2 satu kedai makan ni yg sgt menarik perhatian. kagum dgn idea kreatif tuan punya kedai ni. mmg lain dari yg lain.

aku tak ingat kat mana exactly kedai makan ni tp kat perlis la. klu tgk kedai ni sekali imbas mcm kedai jual perabut kayu je. seriyes. sbb tu aku heran apasal nak benti sini lak tuk mkn. mana de kdi makan. rupa2nya kdi yg aku sangka kdi perabut tu adalah kdi makan.

aku try google kot2 ada info pasal kedai ni. aku jumpa satu blog je iaitu  blog homestayperlis. tuan punya kedai makan ni rupanya sorang tokey bengkel keta dan sorang lagi tukang kayu. gabungan idea dan kemahiran derang mmg gempak. agaknya bengkel sblh kdi makan tu tokey bengkel kete tu punya lah kot. siap ada motor kat atap. dh mcm cite bujang lapok daaaa......

interior kdi ni mmg menarik. siap ada meja makan yg blh berbuai lagi. meja2 plak dh macam meja makan zaman flintstones dulu2 :P makanan kat sana pun sedap2. suka tomyam dia. cuma yg tak bestnya, masa kami tgh makan, nasi habis sedangkan ramai lagi tak dpt mkn. agaknya org kedai tu pun tak expect org datang sekali ramai2 mcm tu. sian family angah x dpt mkn. len kali kena masak sekawah ye tuan kedai ;)

nama kedai pun unik. agaknya sume perabut tu buat dari pokok petai kot
bkn nak tunjuk jam tu, tiang tmpt gantung jam tu yg menarik. mcm kayu reput je ^^
alamak...jarum jam ilang. blom siap agaknya
cantik kan meja ni
kerusi pun shining2
tmpt mkn budak dua org ni blh berbuai tau. kelasss....
lampu hiasan di celah2 kayu
di hujung kayu panjang ni ada kipas. bila kipas berpusing, kayu pun berputar
kaunter yg blh digerak2an
stall kecik dlm kedai tu tuk memasak
lagi satu buaian besar. siap terima tempahan lagi klu ada org nak
bengkel sblh kdi mkn. terkejut aku tgk motor kat bumbung tu :D



Labels: , | edit post
1 Response
  1. i've been there...good resto


Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...