salam t/hari sume!!!!!!!!!!! lama dah tak bersiaran. ambik masa lunch ni kejap update blog. tak de benda yg best sebenarnya nak cerita. tak mcm korang. mcm2 cerita ada kan.

hari ni nak tepek cerita tertunda, buah mulberry ku yg lebat lak kali ni. byk juga buah dia. geram2 je masa petik buah tu. bila dah byk sgt, tak larat lak nak mkn begitu saja sume tu. ambik jln mudah, buat jem je la. bila dah jadi jem, sedap!!!! masam2 manis gitu. kaler jem pun menarik, dark pepel.
 

nak buat jem, blender sume buah tu, masak. campur gula hingga dpt rasa yg dikehendaki. kacau sentiasa spy tak melekat. masak sampai pekat. aku letak lemon zest biar bagi wangi.
Labels: , , , | edit post
Reactions: 
3 Responses
  1. Wawa~* Says:

    wahhh... macam best jer nih rini! :D


  2. Rini Jy Says:

    best wawa, masam2 manis. tapi tak larat mkn byk2. blh kencing manis aku nnt^^


  3. ~ Lady ell ~ Says:

    kak rini,bestnyer...bnyk ea akak tanam...mana nk dpat benih ekk.geram je tengok tu....


Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...