salam selasa.......akhirnya dpt gak aku memboloskan diri msk blog ni. manjang tak jumpa pintu msk je. smpi CIK LANUN tu dah email aku, tanya pasal aku lama tak muncul^^ haaiiiii.....baiknya cik lanun tu. mana nak cari lanun yg baik hati cam tu. terharu aku tau. ai pun rindu kat yu la cik lanun. kekekeee......rindu nak blog walking......rindu dgn sume kwn2 blog la senang cite.

bila dah lama tak update blog ni, dah jadi malas plak. pastu, tak tahu nak cite pasal apa. sebenarnya byk benda nak cite, tp kdg2 terpikir gak, tak pe ke kuar cite2 mcm tu. sudahnya, lenyap mcm tu je lah niat aku nak tulis entry. tp, kali ni, tersedar aku dari lamunan dek sergahan cik lanun.  hehehe...........

ok lah, kali ni nak letak entry pasal butter cake ni ha. hari ahad yg lepas, mak aku ada panggil org baca yasin dan mkn2 sket sbb nak puasa ni kan. dia suh aku buat kek sarang semut, ke sarang lebah???? alaaaa......kek gula hangus laaa.....tp, standard la....anak derhaka, aku buat kek yg ni. hahahaaa.....ampun omak. leceh la buat kek gula hangus tu. klu sebiji tak pe jugak. ni 3 biji aku nak bakar kek. nak menghanguskan gula tu yg maleh tu. sebenarnya, klu dah malas, seribu satu lah alasan aku kan. heee......

resepi kek ni dpt dari akak aku punya akak ipar. time kasih angah. sedap kek ni. w/pun sonang je nak buat tp marbeles rasanya. lembut....gebu....manis pun sedang elok. resepi mcm kat bwh.


BUTTER CAKE

bahan:
1 ketul (250gm) - butter
1 cwn - gula
2 cwn - tepung kek (self rising flour)
1/2 cwn - susu pekat manis
4 biji - telur
esen vanila

cara:
panaskan oven dan gris loyang
pukul butter + gula.
masukan telur dan esen vanila - pukul hingga sebati
masukan tepung - kacau lagi hingga sebati
masukkan susu pekat manis. kacau lagi.
pastu masukan dlm loyang dan bakar.

yg berlubang tengah2 tu, jgn la korang tanya ye. tu pusat kek. hahaha...
Labels: , | edit post
5 Responses
  1. sall Says:

    Lanun datang mau rasa Butter Cakemu. Mcm sedap je. Ambil resepi boleh?? Lanun nak cuba buat. Butter Cake gebu mcm ko la.....jgn marahm lanun gurau2 aje. Terubat rinduku padamu.


  2. Rini Says:

    josh, will visit your web soon.

    sall, ambik resepi kena buat tau. pastikan gebu mcm tukang buat kek tu jugak^^



  3. me_nazri Says:

    "mintak rini, kek butter sepotong, saya mahu makan kenyang perut kosong" ~~~~


  4. Rini Says:

    pupel, sedap. buat la.
    mryesterday, tak puasa ye. hahaha....aku reply dah lmbt sgt ni.


Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...