smlm ada buat sket sambutan hari jadi anak buah aku slps kenduri. birthday boy, syafiq, umur yg ke-12. dia minta dibuatkan kek. nak kek nestum. sebenarnya dah lama dia minta kek nestum ni, cuma aku je yg malas buat sbb bkn feberet aku. hehehe.....kejam makcik dia ni.

nak tak nak, buatkan hajat dia tu. so hias lah sket2. tp lps buat sebiji kek, rasa mcm tak ckp lak nnt. sbb ramai org tu, maklum la, lps kenduri. cpt2 pesan kat abg ipar yg kuar beli brg, suh beli kek sebiji lagi. dpt 2 kek budak ni sambut besday tahun ni. jom layan resepi dr channel2004 di forum cari.
















Family Nestum cake [Chanel2004]

240 gm butter,room temperature
200 gm sugar
1 tbsp Honey
4 eggs(m)
50 gm Nestum
200 gm Self raising flour,sifted
150 ml milk

Preheat oven to 180'c
Lined and grease a 9 inch tin
Beat butter,sugar and honey till light and fluffy (carefull not to over beat it)
Add in eggs one by one and beat well.
Add nestum and mix well.
Fold in sifted flour alternatively with the milk and blend wel combined.
Bake the cake for about 40 to 45 minutes.


















 










yg berbunga2 tu yg beli. aku tak pandai lg nak deco2 kek mcm tu.dah tak hensem dah kek aku dok sblh yg bunga2 tu. huhuhu.....
















yg lps potong tak de gmbr, tak sempat snap.
Labels: , , | edit post
Reactions: 
10 Responses
  1. ~ Lady ell ~ Says:

    rajin kak kat dapur rupanya..alahai,ruginya sapa yg tak kawen ngan akk nih.hihihi..


  2. amus Says:

    amboi,strawberry bagai,suke la shapik tu


  3. Rini Jy Says:

    hahaha....tergelak besar akak baca ayat ko ell. sesungguhnya mereka itu di dalam kerugian. kekeke....


  4. Rini Jy Says:

    mus, suka la dia. dah byk kali minta kek nestum tp akak tak buat. strawberi tu, merah je blh harap, masam giler.


  5. honeyz Says:

    mmmmmmmmm... sedapnya... dan lawa plak tu


  6. donewar Says:

    wow...hebat n menarik tertarik ko memang d boommm.. pandai rini wat kek. untung anak buah dpt besday kek yg molotoopp giteww..
    klu nak stroberi manih kena dtg sini.hihi.. almost everyday layan paling2 stgh kilo stroberi sbb skrg tgh musim. manis n murah.


  7. Akif Mazlan Says:

    waaaaaaa,
    lawanya kek,,
    mesti rasanya lagi sedap,
    huhu


  8. NK Says:

    cedapnye.. teringin nak rs =P


  9. Ena Says:

    cantekkk nye kek nestum tu.

    nak jugak la.. hehehe..


  10. Rini Jy Says:

    mekasih puji kek ai yg tak seberapa tu^^
    pes taim buat stail cenggitu. wahh... naik semangat nak buat lagi ni ;)
    donewar duk mana? bestnya makan stoberi hari2.


Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...