aku ada terbaca pasal org yg ada lesung pipi ni sebenarnya cacat. tp cacat yg cantik lah. ada lak cacat yg cantik ye. so aku cari faktanya dan mmg betul la.

nak panggil lesung pipi ke lesung bibir ni. kekeke........

‘Lesung pipit terjadi akibat dari variasi otot muka yang dipanggil zygomaticus major. Kecacatan variasi berlaku pada otot ini yang sepatutnya hanya mempunyai struktur tunggal dari tulang zygomatic. Tulang ini membahagi kepada superior (bahagian atas tepi bibir) dan inferior (bahagian bawah tepi bibir). Selain itu, factor terjadinya lesung pipit adalah kerana otot zygomaticus lebih pendek dari normal menyebabkan kulit tertarik dan terbentuklah lekuk pada pipi'
Sumber: Madsci network dan Wikipedia


aku ada sorang kwn lelaki. dia ni member dr kecik, dr sekolah rendah lagi. dia ada lesung pipi di kedua-dua belah pipinya. bila tersenyum atau ketawa, sgt manis. pastu ada kwn perempuan masa sekolah menengah. dia ni plak bkn kat pipi tapi kat atas hujung bibir mcm gmbr kat atas tu. dua2 belah juga. pun sgt shuuweettttt........

sape yg ada lesung pipi ni, mesti nmpk maniskan.

aku rasa, dlm adik beradik aku, aku sorang je yg tak de. tp bila aku senyum, tetap org kata manis^^
kahkahkah......statement tak hengat dunia. 
org kata ek, bkn aku kata hoccay ;)

hyun bin dgn lesung pipitnya. pengsan......

tp.....lesung pipi ke lesung pipit yg sebetulnya??? konpius lak.
Labels: | edit post
Reactions: 
6 Responses
  1. NiezaMan Says:

    Salam perkenalan..
    saya antara org yg ada lesung pipit
    selalu mmg hubby kata cacat..
    tapi x per..bak kat u, cacat yg cantik
    bukan sume org ada lesung pipit kan..hehehe


  2. Rini Jy Says:

    wah...mesti nieza ni cantik kan ;)


  3. Enis Says:

    I takde lesung pipit...huhuhu...tapi tetap cantik n manis (ni orang kata jugak k..). Tapi jeles la jugak bila nengok orang berlesung pipit.


  4. Rini Jy Says:

    hahaha....sis, kita ni masuk bakul secara berjemaah la nmpknya pastu sama2 angkat ye ;)


  5. Enis Says:

    Apa nak buat...dah takde lesung pipit..Lesung batu adalah! huhuhu....


  6. Rini Jy Says:

    lesung gak tu^^


Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...