Assalamualaikum........

jelesnya tgk bunga org lain yg bertingkat2 tu tp bunga aku kuar sekuntum je..... :(
kenapa??? why??? why???

mungkin sbb x dapat cahaya matahari sepenuhnya? pokok ni letak kat tmpt yg hanya terima matahari t/hari hingga ke petang saja. skang ni sume pokok dah alih ke tmpt yg dapat cahaya matahari dr pagi hingga ke petang. harap2 yg lagi 4 pokok tu keluar bunga yg bertingkat2 tu. tapi, w/pun sekuntum, kelopak bunga berlapis2, warna pun cantik.


2 minggu yg lepas. dh nmpk bayang bunga nak keluar

minggu lepas. dh keluar bunga tp bunga x tinggi pun

hari jumaat lepas. sekuntum je

hari sabtu lepas. dh kembang sket

sabtu. dari sisi yg lain

kembang sepenuhnya pd hari ahad. sekuntum bunga tp byk sgt plak kelopak dia

kelopak berlapis2

warna peach ke oren ni? sebut peach keorenan boleh tak? haha...

w/pun sekuntum bunga, tetap cantik



© 2010 - 2013 rinimemories - All Rights Reserved.
Labels: , | edit post
Reactions: 
7 Responses
  1. suka suka Says:

    assalam rini..okla tu ada bunga..glad akak... setengah jalan je...


  2. Rini Says:

    w'salam kak....

    itu lah. mula mmg la frust sbb bunga x mcm org lain tp bila fikir ada org punya yg langsung x keluar bunga, bersyukur jugak la sy :)


  3. @na Says:

    salam rini, cantik gladioli tu...yang oren tu Wangi tak? sy blum cuba lg tanam gladioli ni...


  4. Rini Says:

    w'salam @na......
    bunga ni x de bau. @na try la tanam. mana tahu dpt lagi cantik dari yg ni :)


  5. jgn buang nanti bila dia dah layu. potong, simpan bulbnya dlm peti sejuk 2 bulan, lepas tu keringkan..tanam balik..dia sv energy.. kalau lucky, corms dia akan beranak..


  6. Rini Says:

    thanks bg tahu. tgk bulbnya mcm dah kecut je. harap masih blh tumbuh balik dan beranak pinak :)


  7. TukangKebun Says:

    Yang ni unik banyak layer.


Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...