Kau mencintaiku
Seperti bunga
Mencintai titah tuhannya
Tak pernah lelah
Menebarkan mekar aroma bahagia
Tak pernah lelah
Meneduhkan gelisah nyala
Kau mencintaiku
Seperti matahari
Mencintai titah tuhannya
Tak pernah lelah
Membagi cerah cahaya
Tak pernah lelah
Menghangatkan jiwa

terharu dan menitiskan air mata tatkala mendengar bait-bait indah ayat di atas yg aku rasa sgt tepat untuk ditujukan pada seorang ayah yang mencintai anaknya hingga sanggup berkorban apa saja demi anak tercinta.

tertengok lak cerita ni tadi. itulah ucapan penghargaan Ayatul Husna kepada abangnya Azzam dalam cerita Ketika Cinta Bertasbih dlm mengenangkan pengorbanan abangnya membela nasib mereka adik beradik selepas kematian ayah mereka. terus terkenang pengorbanan ayah aku demi keluarganya. tak kira sihat atau sakit, tak kira panas atau hujan, sanggup membanting tulang empat keratnya mencari rezeki yg halal untuk kami sekeluarga. itu lah kasih sayang seorang ayah. sebak rasa dada ni bila teringat kisah2 dulu........

betapa indahnya cerita yg diangkat dari novel hasil karya Habiburrahman El Shirazy yg mengambarkan keindahan syariat islam dlm kehidupan kita. w/pun dh tgk filemnya, aku masih nak baca jugak novelnya. adakah setanding novel dan filem. skang ni tgh baca novel bertajuk Bumi Cinta, dr penulis yg sama. rasa mcm nak baca sume novel2 dia sbb novel2 dia dikatakan sbg novel pembangun jiwa. byk pengajaran yg blh kita ambik dari cerita yg disampaikan.

tiap kali tgk cerita ni, tiap kali itu juga lah air mata ni tak pernah miss mengalir. penat tau nangis2 ni ^^

video credit to uploader
Labels: , | edit post
Reactions: 

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...