Assalamualaikum...

beberapa hari yg lepas, balik keje, pi belek2 pokok tomato. ada buah yg dh masak. sedang membelek tu, nmpk pula ulat sedang riang ria menjamah buah tomato yg masih muda. mmg mengundang pijakan maut aku ulat ni. takat makan daun tak pe la jugak kan, ni mkn buah. haisshhh.....

klu lewat sket je mau habis buah satu pokok ni

pastu ada beberapa pokok yg mcm dh kena penyakit. sakit apa, tidak lah aku ketahui. pucuk sume mengerekot tp masih blh berbuah.




yg tiba2 kering layu x bermaya pun ada. skang ni dah mati pokok ni w/pun buah masih bergantungan.

nasib baik ada penyejuk hati iaitu buah2 yg sedang merah.
buah yg sama cuma berbeza warna.

apasal merah dia lain ek? mcm wane lipstik pulak. dh selamat masuk mulut.

buah hanya sebesar telur puyuh tp x manis mcm tomato ceri. spesis apakah?

 
© 2010 - 2012 rinimemories - All Rights Reserved.
Labels: , | edit post
Reactions: 
1 Response
  1. blp.net Says:

    izin menyimak isi artikelnya.. salam kenal sahabat


Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...